شانزدهمین جلسه آموزشی و درمانی خیرین انجمن خیریه حضرت قمر بنی هاشم(ع)

 

شانزدهمین جلسه خیرین انجمن بهداشتی و درمانی حضرت قمر بنی هاشم(ع) روز چهارشنبه مورخ 96/01/16 ساعت 6:15 صبح در سالن اجتماعات انجمن خیریه حضرت قمر بنی هاشم (ع) برگزار گردید.

 

در این جلسه جناب آقای دکتر محمد حسن افلاکیان ریاست محترم هیئت مدیره ضمن تبریک سال جدید و خوش آمدگوئی به مدعوین عزیز از همراهی آنها با این خیریه تشکر نمودند و فرمودند که خیریه را همچنان مانند گذشته یاری نمائید.


سپس جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا شیخ مهدی پیرمرادیان ضمن تبریک سال جدید فرمودند انشاالله امسال سالی پر از خیر و برکت برای تمام بندگان خداوند مخصوصا کسانی که در مجموعه خیریه حضرت قمر بنی هاشم (ع) زحمت می کشند و جهت رضای خدا و کمک به همنوعان خود گام بر میدارند باشد که خدمت به بندگان خدا یکی از نعمت های الهی است و فرمودند خداوند در این سال عزیز بهترین حالها را که احسن الحال می باشد را نصیب همه بندگان کند.
پیرامون درسهائی از نهج البلاغه از خطبه 237 نهج البلاغه بیاناتی ایراد کردند که حضرت علی (ع) می فرماید: عمل کنید در حالیکه باقی هستید ، در حالیکه عمر شما به هدر نرفته ، درحالیکه نامه اعمال شما گشوده است و بسته نشده و عمل کنید در حالیکه راه توبه به سوی شما باز است.
قبل از اینکه چراغ شما خاموش شود، قبل از اینکه وارد عمل شوید و تا زمانیکه مهلت دارید شروع کنید و کارهای نیک و پسندیده انجام دهید و هنکامی که زمان انسان قطع گردد مهلت انجام کاری را ندارد و زمانیکه عجل بیاید دیگر کاری انجام نمی شود و باب توبه بسته می شود.
روایتی از امام صادق (ع) ذکر شد که می فرماید : جابر آیا کفایت می کند که شما روش شیعه را داشته باشید و بگوئید ما اهل بیت را دوست دارید و برای اهل بیت عزا می گیریم و یا جشن می گیریم کافی است به خدا قسم شیعه ما نخواهد بود مگر کسی که تقوا داشته باشد و اطاعت خدا داشته باشد . شیعیان ما شناخته نمی شوند مگر اینکه تواضع ، خضوع و فروتنی داشته باشد. امانت دار باشد زیاد یاد خداوند باشد . اهل روزه و نماز و قرآن باشد نسبت به والدین خوب باشد به همسایگان و فقرا رسیدگی کند به بیچارگان و درماندگان از لحاظ فکری و مالی کمک کند بدهکاران را حمایت کند نسبت به یتیمان اهمیت بدهد راستگو و امانت دار باشد که جابر می فرماید ما کسی را به این صفات نمی شناسیم.
امام محمد باقر(ع) می فرماید: جابر مواظب باش هرکسی با روش کارش شما را به طرف خود نکشد.


 

جناب آقای علی سلیمان نژاد مدیرعامل محترم انجمن خیریه ضمن خوش آمد گوئی به حاضرین و تبریک سال نو و تبریک تولد حضرت علی (ع) گزارشی از عملکرد سال 95 بیان کردندکه فرمودند آمار بیماران انجمن خیریه از مرز 4800 بیمار گذشت . ایشان از کلیه ی همکاران عزیز در ساختمان اداری و در واحد ستاد پشتیبانی که در سال 95 زحمتهای فراوان کشیدند تقدیر و قدردانی کردند و همچنین از رانندگان عزیزی که بصورت شبانه روز بیماران دیالیزی را به مرکز دیالیز می رسانند تقدیر و تشکر نمودند.
ایشان فرمودند که در ایام عید 2000 سبد کالا توزیع شده که مقدار 10000 کیلو کوشت، 3000 دست لباس ، 600 جفت کفش بود
و هزینه سال 95 دومیلیارد و دویست میلیون تومان برآورد شده است و فرمودند در مراسم جشن میلاد حضرت ابوالفضل (ع) مراسم خاکبرداری مرکز دیالیز انجمن خیریه حضرت قمر بنی هاشم(ع) انجام خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال مراحل سفت کاری به پایان برسد.

 

 

پزشک سخنران جلسه جناب آقای دکتر زاهدی در خصوص ورزش و تربیت بدنی و نقش ورزش در جامعه کنونی سخنانی ایراد نمودند و موضوع سخنرانی ایشان در رابطه با :
عوارض چگونگی بوجود آمدن بیماری و چگونگی مداخله و برخورد با بیماری و جستجو و چگونگی کنترل بیماری که این سه اصل را سه اصل کنترل هرم سلامتی می گویند

ایشان فرمودند همه افراد در مسیر زندگی 2 کار باید انجام دهد:

1- حرکت در مسیر حق و خدا و خداشناسی
2- مسئولیت هایی که هر شخص در مورد خانواده و جامعه دارد

مسئولیت های خانواده و جامعه که عهده دار آن هستیم باید بدنی سالم داشته باشیم تا بتوانیم این مسئولیتها را انجام دهیم .

یکی از بیماریهای که درحال حاضر به عنوان بیماری خاموش موجود می باشد دیابت است که 60 تا 70 درصد جامعه را درگیر خود کرده که باید کارشناسی با آن برخورد شود .
یکی دیگر از یماریهای خاموش فشار خون می باشد .

اول باید با عوارض بیماری ها مبارزه کنیم که عوارض بیماری ها چه می باشد مثلا انواع سرطان ها مثل (پروستات ، سینه ، تخمدان و...) که زیاد می باشد باید عوارض اینها و چه مسیرهائی طی می شود که این عوارض پیدا می شود بررسی شود.

ایشان توضیحاتی در رابطه با شرایط و تغییرات زندگی که در قدیم به صورت فیزیکی و فعالیتهای جسمانی بوده ولی الان همه فعالیتها به صورت ماشینی شده فرموند.

عوارض انواع بیماری ها که موجود می باشد از نشستن های زیاد که بیماری هایی مانند آرتروز گردن ، ستون فقرات ، نشیمن گاه و غیره را درگیر خود می کند که بیشتر افراد در طول شبانه روز بیشتر اوقات نشستن و هیچ گونه فعالیتی ندارند.

معضلی که در جامعه موجود است موبایلها می باشد که انواع آرتروز گردن را درگیر می کند و مهمترین خطرها را موبایلها در جامعه دارد.
یکی از معضلات دیگر جامعه مصرف مواد و دخانیات می باشد که فرمودند افرادی که در معرض مواد مخدر میباشند ضرر آن بیشتر از کسی است آن را مصرف می کند.

 


 

در پایان مراسم توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی پیرمرادیان هدیه ای ازطرف هئیت مدیره به جناب آقای دکتر زاهدی تقدیم گردید.

در پایان مراسم ورزش صبحگاهی توسط استاد باستانی برگزار گردید