هیجدهمین جلسه خیرین انجمن بهداشتی درمانی حضرت قمر بنی هاشم(ع)

 

هیجدهمین جلسه مشترک هیئت مدیره و هئیت امنا و خیرین انجمن خیریه حضرت قمر بنی هاشم (ع)راس ساعت 6:15 صبح روز چهارشنبه مورخ 96/2/13در محل سالن اجتماعات انجمن خیریه حضرت قمر بنی هاشم(ع) برگزار گردید.


جلسه با تلاوت آیاتی چنداز کلام اله مجید توسط قاری محترم جناب آقای آذری آغاز گردید و سپس کلیپی به یاد درگذشتگان هیئت مدیره و هیئت امناء پخش گردید و جهت شادی روح آنان فاتحه ای قرائت گردید.


 

سپس جناب آقای دکتر افلاکیان ریاست محترم هیئت مدیره ضمن خیر مقدم به خیرین عزیزی که دعوت انجمن را پذیرفته و در جلسه شرکت نمودند اعیاد شعبانیه را تبریک عرض نموده و سپس گزارشی از برگزاری جشن میلاد حضرت قمر بنی هاشم (ع) را ارائه نمودند.

 


سپس حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا نجفیان بیاناتی برگرفته از خطبه 32 نهج البلاغه را مطرح نمودند.


حضرت علی (ع) در سال 37 هجری در مسجد کوفه در شناخت مردم در روزگاران پس از پیامبر ایراد فرمودند : 1- سیر ارتجاعی امت اسلامی . 2- اقسام مردم(روانشناسی اجتماعی مسلمین ، پس از پیامبر) 3- وصف پاکان در جامعه مسخ شده. 4- روش برخورد با دنیا


که توضیحاتی در این رابطه فرمودند که در رابطه با سیر ارتجاعی امت اسلام حضرت علی می فرماید: ای مردم ! در روزگاری کینه توز ، و پر از ناسپاسی و کفران نعمتها، صبح کرده ایم، که نیکوکار ، بدکار به شمار می آید، و ستمگر بر تجاوز و سرکشی خود می افزاید. نه از آنچه که می دانیم بهره می گیریم و نه از آنچه نمی دانیم می پرسیم و نه از حادثه مهمی تا بر ما فرود نیاید میترسیم.


در رابطه با اقسام مردم فرمودند: در این روزگاران مردم 4 دسته اند: گروهی اگر دست به فساد نمی زنند برای این است که روحشان ناتوان و شمشیران کند و امکان مالی در اختیار ندارند و گروه دیگر آنان که شمشیر کشیده و شر و فسادشان را آشکار کرده اند. لشکرهای پیاده و سواره خود را گرد آورده و خود آماده کشتار دیگرانند . دین را برای بدست آوردن مال دنیا تباه کردند که یا رئیس یا فرمانده گروهی شوند یا به منبری فرا رفته خطبه بخوانند. گروه دیگر با اعمال آخرت، دنیا را می طلبند و با اعمال دنیا در پی کسب مقام های معنوی آخرت نیستند خود را کوچک و متواضع جلوه می کنند گامها را ریاکارانه و کوتاه برمیدارند دامن خود را جمع کرده و خود را همانند مومنان واقعی می آرایند و پوشش الهی را وسیله نفاق و دوروئی و دنیا طلبی خود قرار می دهند و برخی دیگر با پستی و ذلت و فقدان امکانات از بدست آوردن قدرت محروم مانده اند که خود را به زیور قناعت آراسته و لباس زاهدان را پوشیده اند اینان هرگز در هیچ زمانی از شب و روز از زاهدان راستین نبودند.


و درو صف دو قسمت دیگر از شناخت مردم در جلسه بعد توضیح داه می شود.


در ادامه جناب آقای دکتر کاظمیون مدیریت محترم مرکز توانبخشی شهید صدوقی گزارشی از روند آن مرکز ارائه نمودند و از خدمات جناب آقای عمرون بسیار تشکر کردند.


جناب آقای علی سلیمان نژاد مدیرعامل محترم انجمن خیریه ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد امام حسین (ع) و میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) و تبریک به مناسبت روز معلم این روز را به معلمین عزیز و دلسوز  تبریک گفته و از خداوند متعال برای آنها سلامتی خواستار شد و د رادامه فرمودند همزمان با میلاد خجسته قائم آل محمد مرحله خاک برداری مرکز دیالیز حضرت قمر بنی هاشم(ع) که در جوار ساختمان مرکز خدمات درمانی ،اداری و رفاهی انجمن خیریه حضرت قمر بنی هاشم(ع) آغاز می گردد.

 

 


در ادامه سرکار خانم دکتر بیات پیرامون انواع زخمها و پیشگیری از آن بیاناتی ایراد داشتند و فرمودند زخمها دارای درجه بندی می باشد  که توصیه فرمودند هزینه درمان اولیه بسیار کمتر است و چنانچه زخم کهنه شود هزینه های درمان افزایش می یابد و باید سعی کرد زخمهای درجه یک و دو هرچه سریعتر درمان گردد که به زخمهای درجه بالاتر نرسد. در خصوص اهمیت زخمها اسلایدهایی پیرامون موضوع مطرح و آموزشهای لازم در پیشگیری از انواع زخمها را بیان فرمودند و اظهار امیدواری نمودند با این توضیحات اهمیت پیشگیری را مورد توجه قرار دهند و در پایان به سوالات مهمانان جلسه پاسخ دادند .



در پایان هدیه ای به رسم یادبود از طرف هیئت مدیره توسط جناب آقای مرتضی معینی به خانم دکتر بیات تقدیم گردید.

سپس ورزش صبحگاهی توسط آقای باستانی اجرا گردید.

و درپایان مهمانان عزیز به صرف صبحانه مشغول گردیدند.