هفدهمین جلسه خیرین انجمن بهداشتی درمانی حضرت قمر بنی هاشم (ع)

هفدهمین جلسه مشترک هیئت مدیره و هیئت امنا و خیرین انجمن خیریه بهداشتی درمانی حضرت قمر بنی هاشم (ع) روز چهارشنبه مورخ 96/1/30 ساعت 6:15 صبح در سالن اجتماعات انجمن برگزار گردید.

 


آیاتی چند از کلام اله مجید همراه با ترجمه آیات توسط قاری محترم حاج آقا آذری قرائت گردید و سپس کلیپی یادبود درگذشتگان هیئت مدیره و هیئت امناء پخش شد.


 

سپس جناب آقای حاج محسن پیرمرادیان عضو محترم هیئت مدیره انجمن ضمن خوش آمدگوئی و خیر مقدم به مدعوین عزیز برنامه جلسه را اعلام نمودند.

 


سپس حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی پیرمرادیان بیاناتی پیرو جلسه گذشته که فرازی از خطبه 247  نهج البلاغه  بود ایراد نمودند و فرمودند که عمل داشته باشید در حالیکه هنوز در قید حیات هستید. تا پرونده اعمال شما باز است و تا وقتی پرونده قابل تغییر می باشد دست شما برای بازگشت باز است. انسان گناهکار الان مورد عفو قرار می گیرد قبل از اینکه چراغ عمل شما خاموش شود به فکر باشید و هنگامی که چراغ عمل خاموش گردید دیگر لطفی ندارد و خداوند در آیه 7 سوره طلاق می فرماید:

لِيُنْفِقْ ذُو سَعَةٍ مِنْ سَعَتِهِ وَ مَنْ قُدِرَ عَلَيْهِ رِزْقُهُ فَلْيُنْفِقْ مِمَّا آتاهُ اللَّهُ لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلَّا ما آتاها سَيَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْراً «7»

((هر كس‌كه داراى وسعت (مالى) است، بايد طبق وسعت خود نفقه دهد و كسى‌كه روزى بر او تنگ شده، بايد از آنچه خداوند به او داده (به اندازه توان خود) انفاق كند. زيرا خداوند هيچ‌كس را مگر به اندازه آنچه به او داده است، تكليف نمى‌كند. به زودى خداوند پس از سختى، آسانى و فراخى پديد مى‌آورد.))

چه بسیار دسته ها و گروه ها و خانواده هایی که از امر خدا و رسولان آنها سرپیچی کردند و ماهم به حساب آنها رسیدگی کردیم و شدت برخورد کردیم و عذاب سختی به آنها قرار دادیم.


سپس فرمودند ما ایمان به خدا را باید با عمل صالح که انجام می دهیم به اثبات برسانیم.


در پایان از خداوند توفیق ایمان به عمل صالح برای همه عزیزان خواستار شد.


در این قسمت از برنامه سخنران پزشکی این جلسه  جناب آقای دکتر مهدی افتخاری متخصص قلب و عروق پیرامون قلب آغاز سخن نمودند و فرمودند که زندگی های ما کلا ماشینی شده است ولی زندکی کشاورزی که پدران ما این نوع زندگی را داشتند از لحاظ کشاورزی و پیاده روی و کارهای دیگری که انجام می دادند فعالیتهای بدنی بیشتری داشتند و فرمودند که زندگی ماشینی یک نوع خودکشی می باشد که بعضی از بیماری های قند ، فشار خون ، چربی ها و کلسترول ها بدون فعالیت بدنی ایجاد می گردد و توصیه فرمودند که حتما باید روزی 30 دقیقه ورزش نمائیم این هم برای حفظ موجودی بدن و چنانچه اگر بخواهیم با کاهش وزن و غیره روبرو شویم باید تحت مراقبتهای ویژه قرار گیریم .

در بیانات دیگر فرمودند که جهت قلبی سالم و یا بدنی سالم  امتناع از مصرف دخانیات و مواد مخدر ، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قند و درمان کنترل آن ، جلوگیری و یا درمان ابتلا به امراض عروقی و کلیوی باید داشته باشیم.
 فرمودند زندگی بدون استرس و افسردگی و عدم مصرف چربی و مواد قندی داشته باشیم.

که در پایان نیز به سوالات مطرح شده مدعوین جناب دادند که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.


 

در پایان به عنوان یادبود هدیه ای از طرف هیئت مدیره توسط جناب آقای دکتر محمد حسن افلاکیان ریاست محترم هیئت مدیره به ایشان تقدیم گردید.


جناب آقای علی سلیمان نژاد مدیرعامل محترم انجمن خیریه حضرت قمربنی هاشم (ع) گزارشی از امور جاری را ارائه دادند و از خدمات پزشکی و درمانی جناب آقای دکتر افتخاری نسبت به معالجه بیماران تحت پوشش انجمن تقدیر و تشکر کردند و همچنین از مدعوین و خیرین عزیز تقدیر و تشکر نمودند.

سپس ورزش صبحگاهی توسط جناب آقاب باستانی اجرا گردید.

 

در پایان مدعوین عزیز به صرف صبحانه دعوت شدند