بیست و چهارمین جلسه آموزشی و درمانی خیرین انجمن خیریه حضرت قمر بنی هاشم(ع)

بیست و چهارمین جلسه مشترک هیات امنا و خیرین انجمن خیریه حضرت قمر بنی هاشم (ع) روز چهارشنبه مورخ96/06/08  ساعت 6صبح در سالن اجتماعات انجمن خیریه برگزار گردید.


جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید آغاز و سپس کلیپ در گذشتگان هیئت امناء پخش و جهت شادی روح آنان فاتحه ای قرائت گردید.


جناب آقای مرتضی معینی عضو محترم هیئت مدیره ضمن خوش آمدگوئی به مدعوین عزیز برنامه جلسه را اعلام نمودند.


 

حجت الاسلام حاج شیخ مهدی پیرمرادیان با استناد به خطبه 176 نهج البلاغه مبنی بر انواع ظلم ها بیاناتی را ایراد فرمودند: ظلم بر سه قسم است: ظلمى که نابخشودنى است، و ظلمى که بدون مجازات نمى‏ماند، و ظلمى که بخشودنى و جبران شدنى است، امّا ظلمى که نابخشودنى است، شرک به خداى سبحان است، که فرمود: «خداوند هیچ گاه از شرک به خود، در نمى‏گذرد» و امّا ظلمى که بخشودنى است، ستمى است که بنده با گناهان بر خویشتن روا داشته است، و ظلمى که بدون مجازات نیست، ستمگرى بعضى از بندگان بر بعض دیگر است که قصاص در آنجا سخت است، مجروح کردن با کارد، یا تازیانه زدن نیست بلکه اینها در برابرش کوچک است پس مبادا در دین دو رویى ورزید، که همبستگى و وحدت در راه حق «گر چه کراهت داشته باشید» از پراکندگى در راه باطل «گرچه مورد علاقه شما باشد» بهتر است زیرا خداوند سبحان نه به گذشتگان و نه آیندگان، چیزى را با تفرقه عطا نفرموده است.

 

 


پزشک سخنران این هفته جناب آقای دکتر ابدالی فوق تخصص جراحی فک و صورت و جراحی پلاستیک پیرامون بیماری شکاف لب و کام و عوامل آن و زمینه درمان این بیماری به طور مشروح توضیحاتی ارائه فرمودند و به دیگر مشکلاتی که با جراحی پلاستیک درمان می گردد اشاره نمودند که انواع پیوندها را شامل می گردد و همچنین برداشتن تومور و بازسازی آنها از این مقوله است و در پایان به سوالات حاضرین پاسخ گفتند.

 

در پایان هدیه ای که از طرف هیئت مدیره انجمن تهیه گردیده بود بر حسب یادبود تقدیم جناب آقای دکتر ابدالی گردید.


مدیرعامل انجمن خیریه جناب آقای علی سلیمان نژاد به ذکر پاره ای از توانائیهای موثر جناب آقای دکتر ابدالی اشاره کردند و ارزش خدمات درمانی ایشان را غیر قابل توصیف برشمردند و در ادامه گزارشی از امور جاری انجمن را ارائه کردند .

سپس ورزش صبحگاهی برگزار گردید و در پایان مدعوین عزیز به صرف صبحانه دعوت گردیدند و جلسه ساعت 8 صبح با ذکر صلوات خاتمه یافت.