بیست و پنجمین جلسه آموزشی و درمانی خیرین انجمن خیریه حضرت قمر بنی هاشم(ع)

 

بیست و پنجمین جلسه مشترک هیئت مدیره و هیئت امناء و خیرین انجمن خیریه بهداشتی درمانی حضرت قمر بنی هاشم(ع) راس ساعت 6 صبح روز چهارشنبه مورخ 96/6/22 در محل سالن کنفرانس مجتمع خدمات درمانی رفاهی انجمن خیریه حضرت قمر بنی هاشم(ع) برگزار گردید.


جلسه با آیاتی چند از کلام اله مجید توسط قاری محترم جناب اقای محمود غزنوی آغاز و سپس کلیپ درگذشتگان هیئت مدیره و هیئت امناء و کارمندان انجمن به نمایش گذاشته شد و فاتحه ای جهت شادی روح آنان قرائت گردید.


 جناب اقای حاج محمدرضا رستگاری عضو محترم هیئت مدیره ضمن خوش آمدگوئی و خیرمقدم به مدعوین محترم اعلام برنامه نمودند.

 


جناب آقای حجت الاسلام حاج شیخ مهدی پیرمرادیان با استناد به خطبه 108 نهج البلاغه سخنان حضرت علی (ع) در رابطه با خدا شناسى ، وصف پيامبر اسلام (ص) ، علل انحراف فرزندان اميّه ، نكوهش كوفيان ، خبر از كشتار و فساد بنى اميّه ، هشدار و سفارش به اطاعت از اهل بيت عليهم السّلام ، خبر از مسخ ارزش‏ها در حكومت بنى اميّه  را بیان نمودند و در ادامه  مبحث خداشناسی و وصف پیامبر اکرم (ص) را کاملا توضیح دادند.


*خدا شناسى :

ستايش خدايى را سزاست كه با آفرينش مخلوقات، بر انسان‏ها تجلّى كرد، و با برهان و دليل خود را بر قلب‏هايشان آشكار كرد. مخلوقات را بدون نياز به فكر و انديشه آفريد، كه فكر و انديشه مخصوص كسانى است كه دلى درون سينه داشته باشند و او چنين نيست،

كه علم خداوندى ژرفاى پرده‏ هاى غيب را شكافته است، و به افكار و عقايد پنهان احاطه دارد.(و از همين خطبه است كه پيرامون پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمود:)


*وصف پيامبر اسلام (ص) : 

پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را از درخت تنومند پيامبران، از سرچشمه نور هدايت، از جايگاه بلند و بى ‏همانند، از سرزمين بطحاء، از چراغ‏ هاى بر افروخته در تاريكى‏ ها، و از سر چشمه‏ هاى حكمت برگزيد. پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم طبيبى است كه براى درمان بيماران سيّار است. مرهم‏ هاى شفا بخش او آماده، و ابزار داغ كردن زخم‏ها را گداخته. براى شفاى قلب‏هاى كور و گوش‏هاى ناشنوا و زبان‏هاى لال، آماده، و با داروى خود در پى يافتن بيماران فراموش شده و سرگردان است.

 

 

پزشک سخنران این هفته جناب آقای دکتر حسین صادقی فوق تخصص اعصاب و روان پیرامون اعصاب و روان و استرس بیاناتی ایراد نمودند :

اضطراب و نگرانی فکری، جزئی از زندگی روزمره است. کمی نگرانی و اضطراب می‌تواند به تمرکز و انگیزه شما کمک کند. اما اگر اضطراب زیاد باشد، شما احساسی از ناامیدی به همراه گیجی و همچنین احساس نگرانی بیش از حد نسبت به رویدادهای غیرجدی و معمولی زندگی خواهید داشت.
گاهی این اضطراب شدید ممکن است به علت بیماری‌های دیگر از جمله افسردگی و یا محرک‌های جسمی یا احساسی ایجاد گردد که با برطرف شدن عامل ایجاد آن، اضطراب نیز از بین می‌رود.


علایم اضطراب


احساس ناراحتی، بی قراری و تحریک پذیری ، نگرانی بیش از حد، ترس دائم از این که اتفاق بدی در حال وقوع است و یا احساسی مبنی بر این که دنیا به آخر رسیده است. عدم تمرکز ، احساسی مثل اینکه همه چیز را فراموش می‌کنی، لرزش یا پرش عضلات ، گرفتگی عضلات ، احساس گرفتگی یا پری در ناحیه گلو یا قفسه سینه


درمان اضطراب


- ابتدا ترس و اضطراب خود را در رابطه با موقعیت خاص بشناسید و قبول کنید که شما دچار این اضطراب هستید و برای مواجهه با این موقعیت برنامه ریزی کنید؛ برای مثال اگر شما دائم در خصوص مسائل مالی اضطراب دارید، یک برنامه پس انداز پول را برنامه ریزی کنید و یا بودجه را به طور مجزا در نظر بگیرید.
- در مشکلات قبلی خود باقی نمانید. تغییراتی ایجاد کنید که احساس راحتی بیشتری داشته باشید و اجازه دهید تا مشکلات را پشت سر بگذارید.
- تنش‌ها را با ورزش و ماساژ از خودتان دور سازید.
- از روش های رهاسازی (Relaxation) استفاده نمایید.
- به اندازه کافی استراحت کنید و اگر در خواب مشکل دارید به پزشک مراجعه نمایید.

 

 


در پایان هدیه ای که از طرف هیئت مدیره انجمن خیریه تهیه گردیده بود توسط جناب آقای دکتر علیرضا غیور و جناب حجت الاسلام حاج آقا شیخ مهدی پیرمرادیان  بر حسب یادبود تقدیم جناب آقای دکتر صادقی گردید.


 


سپس جناب اقای علی سلیمان نژاد مدیرعامل محترم انجمن خیریه ضمن خیرمقدم به حاضرین عزیز گزارشاتی در رابطه با هزینه ها و درآمدهای انجمن و همچنین توضیحاتی در رابطه با گروهی که به عنوان تسکین آلاء در رابطه با بیماری سرطان تشگیل گردیده است دادند و همچنین به مناسبت بازگشائی مدارس از خیرین عزیز تقاضا نمودند جهت تهیه لوازم التحریر و هزینه های جاری انجمن از هیچ گونه کمکی دریغ نکنند و همچون گذشته پشتیبان و یاور انجمن باشند.

 

 

سپس ورزش صبحگاهی توسط جناب آقای یزدانی برگزار گردید.

 


در پایان مدعوین عزیز به صرف صبحانه دعوت گردیدند و جلسه ساعت 8 صبح با ذکر صلوات خاتمه یافت.